Pri rozsiahlych podvodoch pri nákupoch cez internet sme sa rozhodli Vás informovať, ako nenaletieť neserióznym obchodníkom a pochybným e-shopom. O to viac sú tieto informácie cennejšie, keď plánujete nakupovať v neznámon obchode po prvýkrát:
- Vyžadujte kontaktné informácie - obchodné meno, mail, sídlo spoločnosti, telefónny kontakt, zápis v živnostenskom alebo obchodnom registri. Vyhnite sa obchodom, ktoré neuvádzajú kontaktné údaje alebo nekomunikujú.
- Zaujímajte sa o konečnú cenu tovaru - nielen cena za tovar, ale tiež poštovné, balné a ďalšie s tým súvisiace náklady.
- Informujte sa dodacích lehotách. "Skladom" nemusí vždy znamenať, že tovar skladom fyzicky majú v obchode.
- Zistite možnosti a spôsob reklamácie - aj v prípade, že neplánujete nič reklamovať. Ak sú informácie voľne dostupné, je menšia pravdepodobnosť, že pri prípadnej reklamácii budete mať problémy.
- Pri každom nákupe Vám lepšie e-shopy ponúkajú benefity - zistite aké výhody Vám daný obchod ponúka.
- Pýtajte sa na skúsenosti svojich známych, čítajte recenzie obchodu - predídete tak prípadnému sklamaniu.
- Napíšte recenziu aj vy - keď ste nakúpili v danom obchode, je dobré dať o tom vedieť "svetu".
TIP: Skúste si vyhľadať tovar, ktorý chcete kúpiť, prostredníctvom internetového vyhľadávača ( heureka.sk, pricemania.sk, najnakup.sk a iné) Nielenže môžete získať odkazy na lacnejších dodávateľov, ale môžete popritom objaviť aj praktické skúsenosti spotrebiteľov s nákupom vyhliadnutého tovaru.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára